دسته‌بندی نشده, کابل فلت

تعویض کابل فلت سینتی سایزر Yamaha XF6

تعویض کابل فلت سینتی سایزر Yamaha XF6

تعویض کابل فلت سینتی سایزر Yamaha XF6

اگر شما  هم از یک دستگاه سینتی سایزر مدل  Yamaha XF6  استفاده می کنید و از صدای دلنشین آن لذت  می برید  پیشنهاد می کنم  چند دقیقه وقت بزارید و این پست را مطالعه نمایید . اطمینان داشته باشید به نفع شماست .

متاسفانه بسیاری از سینتی سایزر های مدل  Yamaha XF6 با این مشکل مواجه شده اند که یکی از  کابل های  فلت رابط روی برد دستگاه با مشکل تداخل و قطعی اتصال مواجه شده است  و می توانید برای دستگاه شما نیز اتفاق بیفتد بنابراین اطلاع از این مشکل می تواند به شما کمک کند تا  به سرعت و بدون اتلاف وقت عیب ایجاد شده را تشخیص و برطرف نمایید .

تعویض کابل فلت سینتی سایزر Yamaha XF6

 

توجه به این نکته مهم است که در ساخت سینتی سایزر مدل Yamaha XF6  نیز مانند  اغلب دستگاههای اکترونیکی جدید و البته دقیق و حساس از  برد و مدارهای الکترونیکی چند لایه  پیچیده استفاده شده  که برای اتصالات داخلی این بردها از کابلهای  فلت FFC  فلت در اندازه های مختلف استفاده شده است . قطعا اگر غیر از این فن آوری  استفاده می شد، علاوه بر حجم و ابعاد دستگاه که بسیار مناسب طراحی شده از دقت و ظرافت فعلی نیز  نمی توانست برخوردار باشد.

مشخصات کابل اصلی جهت تعویض کابل فلت سینتی سایزر Yamaha XF6

طبق بررسی های انجام شده  یکی از کابلهای فلت FFC   بکار رفته  در این سینتی سایزر ها با مشخصات  E66085 AWM 20624 80c 60v VW 1 BANDO S F  که از لایه  یک برد به برد دیگری می‌رود  با مشخصات 30 پین  وطول حدود 190 میلی متر   گاهی با مشکل فنی مواجه شده و نیاز است که تعویض گردد.

ضمنا در هر سر کابل یک کانکتور  معمولی قرار دارد واز یک “سفت کننده” پلاستیکی استفاده می شود تا بتواند کابل را به کانکتور روی برد متصل نماید و در مواردی نیز دچار آسیب و شکستگی میگردد.

با این توضیحات چنانچه این کابل و کاتکتور آن ، بهر دلیل از جمله گرمایش بیش از حد و یا کشش نا متعارف دچار آسیب عدم اتصال و یا  دفرمه شدن گردد بهترین گزینه جایگزینی کابل فقط با یک کابل اصلی و اورجینال است و این بهترین انتخاب می تواند باشد .

ولی از آنجا که بدلایل مختلف به سختی می توان کابل اصلی و اورجینال آنرا  تهیه نمود ، و اغلب افرادی که  تاکید به جایگزینی و نصب کابل اصلی و اورجینال  داشته اند پس از مدتی جستجو به نتیجه نرسیده و دستگاه آنها مدتهاست بحالت تعمیری  باقی مانده است .

تعویض کابل فلت سینتی سایزر Yamaha XF6

بنابراین اگر می خواهید دستگاه خود را با این شرایط مجددا احیا و آماده کار نمایید ناچار هستید در این وضعیت برخی از استانداردها و دستوالعملهای تعمیرات فنی دستگاه را  مبنی بر استفاده از قطعات و کابلهای اورجینال را نادیده بگیرید. و از کابل و کانکتور مشابه و غیر اورجینال استفاده نمایید .

بهتر است قبل از تعویض کابل فلت، با فروشنده یا تعمیر کار مورد اعتماد خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که کابل مناسبی برای سینتی سایزر Yamaha XF6 در دسترس است و کیفیت و قیمت آن مناسب است.

سخن پایانی جهت تعویض کابل فلت سینتی سایزر Yamaha XF6

پیشنهاد ما هم در این شرایط استفاده از کابل های نمونه مشابه است که خوشبختانه حسب اعلام بسیاری از استفاده کنندگان هیچ مشکل خاصی ایجاد ننموده و براحتی جایگزین کابل اصلی  میگردد و کارایی لازم را هم دارد .

حال اگر تصمیم به تعویض کابل گرفتید خوشبختانه کابل مشابه مدل اشاره شده در آی فلت موجود می باشد و هر زمان که درخواست نمایید در اختیار شما قرارداده می شود، ضمنا چنانچه در مورد کابلهای فلت اطلاعات بیشتری نیاز دارید پیشنهاد می نماید این مطالب را هم مطالعه بفرمایید

ویژگی استفاده از کابلهای فلت FFC    –  کابل فلت (Flat Cable)

کارشناسان ما آماده می باشند تا ابهامات شما را در رابطه با این کابل پاسخگو باشند .

کابل فلت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *