کابل فلت

تعمیر کابل فلت یا تعویض آن ؟

تعمیر کابل فلت

تعمیر کابل فلت و روشهای رایج برای جایگزینی

لحبم کردن کابل فلت

احتمالا شما هم به این نمونه از تیترها ی مرتبط با تعمیر و ترمیم انواع کابل های فلت برخورد کرده اید.

  • تعمیر کابل فلت فوری پارگی کابل فلت FFC تبلت
  • آموزش ترمیم پارگی مسیرفلت هایی که خم شده یا کلا مسیر فلت قطع شده است
  • روش تعمیر فوری کابل فلت کربنی
  • خودتان کابل فلت لپ تاپ را تعمیر کنید
  • بهترین روش تعمیر کابلهای فلت
  • تعمیر فلت ماشین حساب در سه سوت
  • روش لحیم کاری رشته های کابل فلت
  • ابزار لازم برای تعمیر کابل فلت تلویزیون 
لخت کردن کابل فلت

با جستجویی مختصر در اینترنت می توانید روشها و راهکارهای متعددی را برای تعمیر کابل فلت پیدا کنید

کابل های فلت Flexible flat cable FFC , FPC  اعم از کربنی و غیر کربنی را خودتان تعمیر کنید.

 

روشهایی کاملا خلاقانه و نو که در اغلب آنها ترمیم و بازسازی کابلها با لیحم کاری رشته های آسیب دیده ، استفاده از جوهر رسانا ، چسب و قطعاتی از کابلهای دیگرانجام می گیرد و موفقیت آمیز بوده و بنابراین بینندگان خود را ترغیب و تشویق می نمایند تا از این روشها در تعمیر کابلهای فلت استفاده نمایند .

اما این کاری اشتباه و گاها جبران ناپذیر است

شاید بهتر باشد در ابتدا مطالبی کلی یاد آوری گردد تا مشخص شود با چه دلایل و انگیزه هایی این روشها را پیشنهاد می نمایند .

همانگونه که مطلع هستید سالهاست از اختراع کابل های فلت گذشته و بدلیل اینکه در ابتدای اختراع فقط در اختیار بخش نظامی و ارتش کشورهای ویشرفته بوده است ، بصورت عمومی عرضه نشده و فقط چند دهه است به بازار تجارت عمومی راه پیدا کرده اند .

با ورود انواع کابلها فلت FFC , FPC اعم از کربنی و غیر کربنی به دنیای الکترونیک و صنایع جنبی تجاری آن ، شاهد تحولی کار آمد و گامی بلند در کیفیت و نحوه ارتباط بین قطعات الکترونیکی و برد و مدارهای الکترونیکی و انتقال بهینه سیگنال و اطلاعات بود ه ایم .

بدیهی است این دستاورد جدید نیز مانند اغلب تکنولو‌ژی های نو ، در سالهای اولیه اختراع و ورود به بازار، کمیاب بوده و قیمتی نسبتا گران داشته اند و فقط محدود به چند مدل بوده است ، و دقیقا همین دلایل بخش اعظم انگیزه لازم برای تعمیر کابلها و نه تعویض آنها را در افراد خلاق و کار آمد در این صنایع ایجاد نموده تا بجای تعویض یک کابل فلت آسیب دیده ، به فکر اقداماتی برای تعمیر فوری و کم هزینه کابل های آسیب دیده باشند .

 صد البته این روشها در سالهای گدشته بدلایل موجود توجیه لازم را داشته و مقرون بصرفه بوده است ، ولی در شرایط فعلی که انواع کابل های استاندارد، با قیمتهای خیلی مناسب و به وفور در همه جا در دسترس می باشند ، طبعا اصرار و پیشنهاد ترمیم و تعمیر کابل های فلت آنهم با روشهای غیر استاندارد قابل تامل است ، در زیر نمونه هایی از این روشها را در قالب تصاویر ی می بینیم

تعمیر کابل فلت FPC

متاسفانه هیچ یک از روشهای تعمیر کابل فلت یا لیحم کاری و ایجاد اتصالات اضافی برای برطرف نمودن آسیب ها بعنوان روشی استاندارد و قطعی از سوی مراجع رسمی مورد قبول واقع نشده و در استفاده از این روشها هیچ تاییدیه ای وجود ندارد که استفاده از این روشها را رسما بجای تعویض کابل فلت پیشنهاد نماید .

بنابراین تصمیم گیری در این رابطه که آیا تعمیر کابل فلت یا تعویض آن باید انجام گیرد ، امری اختیاری و به عهده اشخاصی است که تعمیرات یک دستگاه با کابل فلت معیوب را به عهده می گیرند .

تاکید می نمایید ، همانگونه که شاهد هستیم تقریبا در همه موضوعات خلاقانه در عرصه دنیای مجازی ، خیلی به ندرت شاهد گزارش شکست ها و مشکلات ناشی از یک تصمیم اشتباه می باشیم  بلکه اغلب فقط موفقیتها را بیان می نمایند و چه بسیار افرادی که بدلیل کم توجهی در اتخاذ تصمیم درست مثلا بجای  تعویض ضروری یک کابل فلت با تعمیر آن و ایجاد اتصالی و تداخل و موارد مشابه خسارات هنگفتی را متحمل گردیده اند و متاسفانه گزارش آن جایی منعکس نمی گردد .

باید اذعان نمود در خیلی از موارد، انجام این روشها ی غیر استاندارد ، ایراد و مشکل را در یک مقطع حل نموده و دستگاه از کار افتاده را ، مجددا راه اندازی و به چرخه استفاده باز می گرداند که موجبات خشنودی اشخاص می گردد.

 

تعمیر کابل فلت

 

 ولی واقعیت انکار ناپذیر به صرف کنجکاوی یا صرفه جویی قبول ریسک آسیب به دستگاه و ایجاد خسارت به اموال خود و دیگران است آنهم از طریق روشهایی که سالهاست انجام آنها را هیچ مرجع رسمی تایید نمی نماید . فاقد هر گونه وجاهتی است .

در خاتمه ضمن تشکر از بابت صبر و حوصله و البته وقت ارزشمندی که به مطالعه این نوشته اختصاص داده اید ،امیدواریم توانسته باشیم به نحو منطقی ضرورت تعویض هر گونه کابل فلت آسیب دیده را یادآوری نموده باشیم ، و اعلام نماییم کارشناسان مجموعه مهیا می باشند تا هر گونه کابل فلت را که نیاز دارید برای شما فراهم نموده و در اسرع وقت به شما تحویل نمایند .

بدیهی است چنانچه در مواردی کابل استاندارد مورد درخواست موجود نباشد ، کارشناسان با همه توان علمی و مهارت موجود، ضمن بررسی خواهند کوشید تا راهنمایی لازم برای استفاده از کابل های مشابه و یا راهکارهای فنی که مشکل را برطرف نماید ارایه نمایند . 

cropped cropped Iflat Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *