دسته‌بندی نشده

تعویض و تعمیر فلت تلویزیون

تعویض و تعمیر فلت تلویزیون

کابل فلت یا کابل شیاردار یکی از اجزای مهم در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی است. این کابل برای اتصال بین برد‌های الکترونیکی و صفحه نمایش (پنل) تلویزیون استفاده می‌شود. اگر کابل فلت تلویزیون شما خراب شده است و نیاز به تعمیر دارید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. بررسی مشکل کابل فلت: ابتدا باید بررسی کنید که آیا مشکل اتصال در کابل فلت است یا در برد الکترونیکی یا پنل تلویزیون. برای این کار، می‌توانید کابل فلت را با یک کابل فلت سالم تعویض کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

  2. تعویض کابل فلت: اگر کابل فلت تلویزیون شما خراب است، می‌توانید آن را با یک کابل فلت جدید تعویض کنید. برای این کار، ابتدا باید اندازه و نوع کابل فلت را بررسی کرده و سپس کابل فلت جدید را به جای کابل فلت قبلی نصب کنید.

  3. تعمیر کابل فلت: اگر کابل فلت شما ترک خورده یا دچار مشکل شده است، می‌توانید آن را تعمیر کنید. برای تعمیر کابل فلت، باید ابتدا محل ترک یا خرابی را پیدا کرده و سپس با استفاده از چسبی مناسب، آن را تعمیر کنید. برای این کار، می‌توانید از چسب سیلیکونی، چسب حرارتی یا چسب کانتاکت استفاده کنید.

تعویض و تعمیر فلت تلویزیون

شاید جالب باشید بدانید که با تعویض و تعمیر فلت تلویزیون میتوایند بسیاری از مشکلات آن را حل کنید

صفحه نمایش تلویزیون

مشکل این تلویزیون وجود رگه هایی از خطوط رنگی در تصویر و یک خط سفید عمودی و بزرگ در مرکز آن بود که باعت وجود مشکل در تلویزیون شده بود

فلت تلویزیون

اگر در هنگام تماشای تلویزیون خطوط افقی یا عمودی سفید رنگ روی صفحه دیدیدو یا در قسمت هایی از تصویر اعوجاج و یا قاطی شدن رنگ ها را مشاهده کردید در اولین قدم به فکر تعویض و تعمیر فلت تلویزیون باشید

اگر کانکتور و کابل به دلیل شرایطی که در اغلت تلویزیون ها وجود دارد درگیر گرد و خاک و یا آلودگی شده بود حتما آن را تمیز کنید چرا که این گرد و خاک ها قطعا یکی از دلایل ایجاد مشکل در تصویر خواهند کرد با این کار دیگر نیازی به تعویض و تعمیر فلت تلویزیون نیست .

تلویزیون

بعد از اینکه کانکتور را پیدا کردید ، درپوش را به آرامی بلند کنید تا کابل جدا شود.

کابل فلت تلویزیون

طرف دیگر کابل را نیز جدا کنید زیرا برای مشاهده یک تصویر خوب ، باید هر دو طرف کابل فلت را تمیز کنید.

کردن کانکتور فلت

پیش از تعویض و تعمیر فلت تلویزیون بهتر است کانکتور های کابل فلت و یا سوکت روی برد را تمیز کنید برای این کار از اسپری های شیمیایی که برای شستشوی اوازم الکترونیک کاربرد دارند استفاده کنید، اسپری های خشک الکتریکی نیز گزینه خوبی هستند که به سادگی میتوانید از فروشگاه لوازم الکتریکی تهیه کنید

خراب کابل فلت

اگر کانکتور های کابل فلت دچار مشکل شده اند و نیاز به تعویض دارد اصلا ریسک نکنید و آن را فوراً تعویض کنید چرا که خرابی کابل علاوه بر ایجاد مشکل در تصویر به سادگی میتواند موجب خراب شدن برد اصلی تلویزیون و یا آسیم به سیستم بک لایت و کنترل های آن شود

اما اگر کابل سالم است آن را با استفاده از اسپری تمیز کننده حتما پاک کرده سپس اقدام به نصب مجدد کابل روی تلویزون کنید.

play store

سفارش کابل فلت تلویزیون

برای سفارش کابل فلت تلویزیون روی دکمه پایین کلیک کنید

روش ثبت کابل فلت

فلت

همه مشتریان و ویزیتورهای سایت آی فلت میتوانند از طریق فرم های ثبت سفارش در این وبسایت درخواست های خود را در خصوص مشاوره رایگان یا درخواست کارشناس فنی الکترونیک با این مجموعه در میان بگذارند همچنین با تکمیل فرم ثبت درخواست تولید کابلهای سفارشی میتوان کابل های اختصاصی با ویژیگی های منحصر به فرد را سفارش داد.

پاسخ به سوالات مشتریان در کمتر از 6 ساعت کاری صورت خواهد گرفت ، برای دریافت بهترین و دقیقترین پاسخ هنگام طرح سوال یا مشکل از ارسال تصویر و مشخصات دقیق محصول و کابل استفاده کنید.

درصورت تمایل مشتریان این بستر مهیاست تا کارشناسان ما با ارائه سریعترین و کم هزینه ترین راهکار مشکلات ایجاد شده را برطرف کنند. توجه داشته باشید محصولات اورجینال بسیار گران قیمت هستند و خرید کالاهای باکیفیت میتواند یکی از راهکارهای ارزان تر کردن هزینه های خدمت رسانی به مشتریان باشد.

cropped cropped Iflat Logo

در هر صورت، در صورتی که به هر دلیلی نمی‌توانید کابل فلت تلویزیون را تعمیر کنید، بهتر است که به یک تعمیرکار مجرب و متخصص مراجعه کرده و از او درخواست تعویض کابل فلت را داشته باشید.

3 دیدگاه در “تعویض و تعمیر فلت تلویزیون

  1. Essi گفت:

    سلام تشکر از مطالب مفید و کاربردیتان میخواستم ببینم کابل فلت تلویزیون سامسونگ هم موجود دارید؟قیمتش چنده؟

    1. I FLAT گفت:

      بله با واحد فروش تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *