فنر ساعتی چیست ؟

فرمان خودرو به دلیل ساختار مکانیکی و گردشهای بسیار زیاد در طول مسیر لازم است تا از مکانیزمی در درون استفاده کرد که بتوان بدون هیچ آسیبی مدتهای طولانی آن را بدون نگرانی بکار گرفت.
فنر ساعتی چیست ؟
اسپیرال فرمان وسیله ایی است مشایه تصویر بالا که به راننده اجازه میدهند در هنگام چرخاندن فرمان از دکمه های روی فرمان استفاده کند که با اولین نگاه به درون سیستم اسپیرال فرمان میتوان به سادگی کارکرد این ابزار که اصطلاح ماکنیکی به آن فنر ساعتی میگویند پی برد.
وظایف فنر ساعتی :
- ارتباط بین بوق و فرمان
- برقراری ارتباط کیسه هوای فرمان
- برقراری ارتباط دکمه های کروز روی فرمان
- برقراری ارتباط دکمه های پخش صوت روی فرمان
- تایین زاویه چرخش فرمان

چگونه مشکل فنر ساعتی را پیدا کنیم ؟
پیدا کردن مشکل اسپیرال فرمان که البته خیلی از تعمیرکارها آن را با عناوین مختلف میخوانند کار سختی نیست فقط لازم است کمی هوشیار باشید و در صورت بروز مشکل با نگاه بهتری موضوع را بررسی کنید.
اگر در هنگام رانندگی دچار مشکل قطع شدن بوق خودرو یا عدم کارکرد صحیح دکمه های کروز کنترول و سیستم پحش خودرو شدید اولین گزینه ایی که باید مد نظر داشته باشید بررسی سیستم اسپیرال یا فنر ساعتی درون خودرو است.
البته توجه داشته باشید که ممکن است چراغ ایربگ نیز روی پنل خودروی شما روشن شود و این میتواند به شما کمک بیشتری کند تا مطمدت شوید که سیستم کیسه هوا نیز که توسط همین قطعه با خودرو ارتیاط دارد نیز دچار مشکل شده است.
نشانه های خرابی
- بوق کار نمی کند: معمولا در همچین مواقعی با چرخش فرمان بوق به صورت لحظه ای کار میکند.
- روشن شدن چراغ ایربک در بسیاری از موارد به دلیل پارگی این قطعه میباشد
- کار نکردن کروز و یا ست نشدن کروز در سرعت دلخواه: در این موارد دکمه کروز روشن می شود ولی امکان ثابت نگه داشتن سرعت خودرو وجود ندارد
- دکمه های ضبط صوت که بر روی فرمان قرار دارند کار نمی کنند.

اسپیرال فرمان کجاست ؟
غالباً متناسب با نوع خودرو ها اسپیرال فرمان یا ساعتی ایربگ پشت غربیل فرمان و به بدنه میله فرمان قرار دارد و تقریبا همه خودروهای نسل جدید که از سیستم های ایربگ یا تجهیزات رفاهی و دسترسی سریع راننده برخوردار هستند یکی از قطعات را درون خودرو بکار گرفته اند.
اگر از ماشین هایی استفاده میکنید که روی فرمان هیچ یک از موارد بوق – ایربگ – کروز کنترل – دکمه های کنترل ضبط و پخش خودرو و یا هندزفری را ندارد پس بیخیال این موضوع باشید چون ماشین شما کلا سیستم فنر چرخان درون فرمان را ندارد .
باز کردن این قطعه کار آسانی است و در اغلب موارد میتوانید بدون نیاز به پرداخت هزینه های بالای مکانیک، به سادگی خودتان آن را تعمیر یا تعویض کنید.
معمولا این قطعه نوسط 3 عدد پیچ زیر غربیلک فرمان به بدنه متصل شده است و از آنجا که فرمان خودرو بصورت دائم در حرکت است انتظار فرسوده شدن و یا آسیب رسیدن به این قطعه میرود .

باز کردن این قطعه کار آسانی است و در اغلب موارد میتوانید بدون نیاز به پرداخت هزینه های بالای مکانیک، به سادگی خودتان آن را تعمیر یا تعویض کنید.
معمولا این قطعه نوسط 3 عدد پیچ زیر غربیلک فرمان به بدنه متصل شده است و از آنجا که فرمان خودرو بصورت دائم در حرکت است انتظار فرسوده شدن و یا آسیب رسیدن به این قطعه میرود .

فنر ساعتی فرمان مزدا 3
کابل فلت تصویر خودرو MVM


روش ثبت کابل فلت
همه مشتریان و ویزیتورهای سایت آی فلت میتوانند از طریق فرم های ثبت سفارش در این وبسایت درخواست های خود را در خصوص مشاوره رایگان یا درخواست کارشناس فنی الکترونیک با این مجموعه در میان بگذارند همچنین با تکمیل فرم ثبت درخواست تولید کابلهای سفارشی میتوان کابل های اختصاصی با ویژیگی های منحصر به فرد را سفارش داد.
پاسخ به سوالات مشتریان در کمتر از 6 ساعت کاری صورت خواهد گرفت ، برای دریافت بهترین و دقیقترین پاسخ هنگام طرح سوال یا مشکل از ارسال تصویر و مشخصات دقیق محصول و کابل استفاده کنید.
درصورت تمایل مشتریان این بستر مهیاست تا کارشناسان ما با ارائه سریعترین و کم هزینه ترین راهکار مشکلات ایجاد شده را برطرف کنند. توجه داشته باشید محصولات اورجینال بسیار گران قیمت هستند و خرید کالاهای باکیفیت میتواند یکی از راهکارهای ارزان تر کردن هزینه های خدمت رسانی به مشتریان باشد.
